تولید محتوا در فلای دی ام
امروزه اینترنت مملو از اطلاعات مختلف است، به همین دلیل باید در تکنیکهایی که برای جذب مخاطبان اجرا می شود، هوشمند باشید. در بازاریابی دیجیتال انواع مختلفی از استراتژیها برای جذب مشتریان وجود دارد و بهترین راه برای دستیابی به این هدف، ایجاد محتوای دیجیتال است.
در شرایطی که تعداد زیادی از مردم از برنامههای افزودنی در مرورگرهای خود برای خلاص شدن از شر تبلیغات استفاده میکنند یا به اطلاعات موجود در تبلیغات کاملاً بیاعتماد هستند، استراتژی تولید محتوا یک انتخاب عالی برای تبدیل شدن به یک منبع قابل اعتماد اطلاعاتی و خدماتی است.
ایجاد محتوا یک اصطلاح بازاریابی است که به تولید متون، مقالات، تصاویر، فیلمها، فایلهای صوتی و … اشاره دارد. آنها اطلاعات مورد نیاز کاربران یا اطلاعات سرگرم کننده را در اختیار خوانندگان خود قرار داده و این اطلاعات را از طریق بسترهای مختلف منتشر میکنند. محتوای دیجیتال را ماده خام بازاریابی دیجیتال نیز مینامند زیرا محتوا میتواند اشکال مختلفی داشته باشد اما همه این اشکال مانند تصویر و متن در توزیع اطلاعات به شیوهای جذاب موثر هستند. محتوای دیجیتال با هدف بالا بردن ترافیک وب و جذب مشتریان بالقوه به یک شرکت، برند یا نهاد ایجاد شده است.
اهمیت محتوای دیجیتال
بهترین راه برای به دست آوردن مشتریان بالقوه این است که خود آنها به واسطه اطلاعات مفید وب سایت، شما را پیدا کنند. با ایجاد یک استراتژی محتوای دیجیتال و توزیع آن از طریق شبکههای اجتماعی مختلف، میتوانید علاقه مخاطبان هدف خود را جلب کرده و از اینترنت برای بزرگتر کردن کسب و کار خود استفاده کنید.
محتواها متنوع بوده اما هدف مشترک آنها ارائه اطلاعاتی است که برای کاربر مفید است. استراتژی تولید محتوا برای موفقیت در اینترنت، همراه با سئو، بخش مهمی از یک برنامه بازاریابی است که هدف آن افزایش ترافیک ارگانیگ وب سایت و افزایش تعداد مشتریان است. با کمک آن میتوان میزان فروش را نیز افزایش داد که این امر باعث محبوبتر شدن برند میگردد.
از سوی دیگر، تولید محتوا علاوه بر آموزش کاربر، اهداف دیگری نیز دارد، مانند:
- محبوبیت بیشتر برند
- توضیح کامل یک سرویس یا محصول
- جلب اعتماد مشتریان
- افزایش فروش محصولات و خدمات