دیجیتال مارکتینگ به اقداماتی گفته میشود که جهت معرفی و بازاریابی خدمات یک برند در فضای اینترنت صورت میگیرد. در دیجیتال مارکتینگ میتوان از ابزارهایی نظیر تبلیغات در شبکههای اجتماعی، تبلیغات در موتورهای جستجو و … استفاده کرد. تبلیغات سنتی مفهومی است که در مقابل بازاریابی دیجیتال قرار گرفته که رایجترین انواع آن هدایای تبلیغاتی، بیلبورد تبلیغاتی، روزنامه و … است.
دیجیتال مارکتینگ در فلای دی ام
دیجیتال مارکتینگ (که به آن بازاریابی آنلاین نیز میگویند)، به شما اجازه میدهد محصولات یا خدمات یک برند را از طریق اینترنت با استفاده از ابزارهای آنلاین تبلیغ کنید. بازاریابی دیجیتال نشان دهنده تغییر در روشی است که شرکتها برای ارتقاء کسب و کار خود استفاده میکنند. قبل از ظهور این روش، تقریباً تمام اطلاعاتی که مصرف کنندگان در مورد محصولات و خدمات دریافت میکردند توسط چاپ تبلیغات بر روی بنر یا کاغذ انجام میشد اما امروزه روشهای تبلیغاتی متنوعی در بستر اینترنت وجود دارد که تحت استراتژیهای مشخصی انجام میگیرد.
مزایای فلای دی ام دیجیتال مارکتینگ
- نتایج قابل اندازه گیری، نسبت دادن نتایج به کمپینهای خاص و تعیین دقیق آنچه در جریان است در بازایابی سنتی بسیار دشوار است اما در بازاریابی دیجیتال، میتوان به راحتی حرکت هر کاربر را نیز نظر گرفت. این امر باعث میشود کنترل دقیقی بر مرتبطترین معیارها برای کسبوکارمان داشته باشیم و بازده سرمایهگذاری هر یک از کمپینها را اندازهگیری کنیم.
- بی واسطه بودن با توانایی اندازه گیری نتایج از جمله مزایای دیجیتال مارکتینگ است که با کمک آن میتوانیم در مدت زمان بسیار کوتاهی به نتیجه دلخواه برسیم. این روش به ما این امکان را میدهد تا در صورت جوابگو نبودن یک روش، مسیر را تصحیح کنیم و به سرعت خود را با رویدادهای پیشبینی نشده سازگار کنیم.
- با تبلیغات در تلویزیون، رادیو، مطبوعات یا تبلیغات در فضای باز، محصولات یک شرکت فقط مورد توجه تعداد کمی از مشتریان است که منجر به هدر رفتن بودجه میشود اما با کمک دیجیتال مارکتینگ فلای دی ام، میتوانیم تبلیغات را با دقت بالایی انجام داده تا دقیقاً به مخاطبان هدف خود برسیم.
- دیجیتال مارکتینگ به شرکتها اجازه میدهد تا گفتگوی مداوم با مشتریان خود داشته باشند. دیگر نیازی به انجام تحقیقات پرهزینه برای یافتن نظر آنها نیست: میتوانیم مستقیماً از آنها بپرسیم یا حتی مکالمات آنها را با سایر کاربران در مورد برند را زیر نظر بگیریم. همه این اطلاعات به ما کمک میکند تا پیشنهاد و کمپینهایی متناسب با نیاز مشتریان تنظیم کنیم.
- با دیجیتال مارکتینگ شعاع فعالیت یک کسب و کار دیگر محدود به محیط فیزیکی نزدیک آن نمیشود، بلکه میتوانیم از هر کجای دنیا به کاربران دسترسی پیدا کنیم.
- بازاریابی دیجیتال به ما کمک میکند تا وفاداری مشتریان به برند را تقویت کنیم.
- دیجیتال مارکتینگ در دسترس شرکتهای کوچک و بزرگ است. استراتژیهایی برای همه سلیقهها وجود دارد و میتوان به صورت رایگان یا با هزینههای بسیار کم حضور در فضای آنلاین را آغاز کرد.