دسته‌بندی نشده

تاثیر هوش مصنوعی بر کسب و کارها

تاثیر هوش مصنوعی بر کسب و کارها

جهان در حال تغییر است و یکی از بزرگترین محرک‌های این تحولات، فناوری است. پیشرفت فناوری در زمینه‌های مختلف مانند تجارت وجود دارد که هوش مصنوعی (AI) یکی از محبوب‌ترین بخش‌ها در شرکت‌های امروزی است. در این مقاله قصد داریم به تاثیر هوش مصنوعی بر کسب و کارها بپردازیم.

هوش مصنوعی در دنیای تجارت

هوش مصنوعی یعنی شبیه سازی فرآیندهای هوش انسانی توسط ماشین‌ها و سیستم‌های کامپیوتری که می‌تواند در تجارت بسیار مفید واقع شود. از هوش مصنوعی می‌توان در موضوعات مختلفی استفاده کرد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  • خودکارسازی فرآیند

هوش مصنوعی در کسب و کارها می‌تواند به خودکارسازی فرآیندها کمک کند. با استفاده از ماشین‌های هوشمند، بسیاری از کارهایی که قبلاً به صورت دستی و معمول انجام می‌شد، می‌توانند در زمان کمتر و با منابع کمتر برنامه‌ریزی و انجام شوند. مثبت‌ ترین جنبه این است که هوش مصنوعی را می‌توان در فرآیندهای بسیار متنوع به کار برد. به عنوان مثال ربات‌ها را می‌توان در خط مونتاژ یک شرکت خودروسازی قرار داد یا روند تولید گوشی‌های هوشمند را ساده کرد.

  • تجزیه و تحلیل داده‌ها

شکی نیست که ما در عصر داده زندگی می‌کنیم. در دنیای داده‌های بزرگ، شرکت‌ها با حجم زیادی از داده‌ها کار می‌کنند که می‌توانند اطلاعات بسیار جالبی را از آن‌ها به دست آورند. برای انجام این کار، برخی از سازمان‌ها از سیستم‌های کامپیوتری استفاده می‌کنند که داده‌های بدون ساختار را مدیریت و تجزیه و تحلیل می‌کنند.

  • پشتیبانی از تیم انسانی

سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند به کارمندان کمک کرده و در برخی از وظایف از آن‌ها حمایت کنند. پس از مطالعه و تجزیه و تحلیل محیط، ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند اطلاعات بسیار ارزشمندی را در اختیار کارکنان قرار دهند، یک مثال ارتباط مستقیم با مشتریان است. روبات‌ها جنبه‌های مختلف رفتار مشتریان در خصوص کسب و کار را تجزیه و تحلیل کرده و پروفایل‌هایی را ایجاد می‌کنند تا بعداً توصیه‌ها و پیشنهادهایی را به مدیران منابع انسانی ارائه دهند.

  • پشتیبانی مشتری

در بخش تجارت الکترونیک، شرکت‌هایی زیادی هستند که بات چت را در وب سایت خود قرار می‌دهند. به این ترتیب آن‌ها یک سرویس کمک مجازی دارند که می‌توانند در مدیریت بهتر بازدیدکنندگان وب سایت به آن‌ها کمک کنند. بسیاری از تلاش‌های شرکت‌ها بر تکمیل ابزارهای دیجیتال خدمات مشتری، متمرکز است.

کاربرد هوش مصنوعی بر کسب و کارها
تاثیر هوش مصنوعی بر کسب و کارها

مزایای استفاده از هوش مصنوعی

شکی نیست که شرکت‌ها دیگر مانند گذشته عمل نمی‌کنند. گنجاندن هوش مصنوعی در روش کاری سازمان‌های مختلف گواه این امر است اما این موضوع چه مزایایی می‌تواند داشته باشد؟ صرفه جویی در زمان یکی از کاربردهای اصلی هوش مصنوعی در زمینه کسب و کار و اتوماسیون فرآیندها است که به کاهش هزینه ها نیز منجر می‌شود. علاوه بر آن باعث پیشرفت بیشتر کسب و کار می‌شود.

شرکت‌هایی که از صرفه‌جویی زمان ناشی از استفاده سیستم‌های هوش مصنوعی بهره مند می‌شوند، زمان و منابع مالی بیشتری برای اختصاص دادن به وظایف دیگری مانند نوآوری دارند. در یک اکوسیستم مبتنی بر هوش مصنوعی، بات به مشاغل مشخصی و یکنواختی مانند پاسخ دادن به سوالات متدوال مشتریان می‌پردازد؛ در حالی که تیم انسانی بر سر و کار داشتن با ایده‌ها، ارتباط با مشتریان و … تمرکز می‌کنند.

با مطالعه مطلب دلیل استفاده از هوش مصنوعی و آینده کسب و کار می‌توان با هوشمندسازی صنایع مختلف، بازده تولید را افزایش داد.

نمونه‌های استفاده از هوش مصنوعی بر کسب و کارها

  • هوش مصنوعی نقش بزرگی در بازاریابی ایفا می‌کند. با کمک هوش مصنوعی می‌توان دید بهتری نسبت به مشتریان و جامعه هدف کسب و کار پیدا کرده و تجربه آن‌ها را بهبود بخشید.
  • همانطور که اشاره شد هوش مصنوعی در پشتیبانی مشتریان بسیار کاربردی است. در واقع یکی از عوامل اصلی موفقیت کسب و کارها، رضایت مشتری است که نتیجه آن وفاداری مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید است. برای این امر لازم است خدمات سطح بالایی به آن‌ها ارائه شود تا تمایل به استفاده از خدمات شرکت پیدا کنند. با کمک هوش مصنوعی می‌توانید از چت آنلاین به روش بهینه‌ای استفاده کرده و رضایت مشتریان را بالاتر ببرید.
  • اگر کسب و کار شما به شکلی است که در 24 ساعت باید به سوالات مشتریان پاسخ دهید، می‌توانید در ساعات شب از یک ربات مبتنی بر هوش مصنوعی برای برطرف کردن مشکلات استفاده کنید.
  • برای توسعه استراتژی‌های تجاری در انواع کسب و کارها می‌توان از هوش مصنوعی استفاده کرد زیرا با کمک آن میتوان دید بهتری به روابط شرکت با سایر کمپانی‌ها پیدا کرد.
  • هوش مصنوعی به مدیران منابع انسانی کمک می‌کند تا پروفایل متقاضیان یک عنوان شغلی را بررسی کرده و بهترین فرد را برای آن موقعیت استخدام کنند.

فلای دی ام در زمینه های طراحی وب و اپلیکشن ،آنالیز و تحلیل ،تولید محتوا ،دیجیتال مارکتینگ و سئو و بهینه سازی تخصص دارد.

نتیجه‌گیری : در این مقاله فهمیدیم که گویا سرانجام نوبت هوش مصنوعی فرا رسیده، اما هنوز جا برای پیشرفت وجود دارد. شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف به طور غیریکنواخت از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. حال، امیدواریم به دید روشنی در خصوص توسعه هوش مصنوعی در شرکت خود دست یافته باشید. موفق باشید!

جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره می­توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی­های لازم خدمت شما ارائه گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *