دسته‌بندی نشده

5دلیل استفاده ازهوش مصنوعی و آینده کسب و کار

هوش مصنوعی و کسب وکار آینده

امروزه هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML) در موفقیت کسب‌وکارها نقش مهمی ایفا می‌کنند. از افزایش کارایی کسب و کار گرفته تا ارتباط بهتر با مشتریان و طبقه بندی بهتر اطلاعات، هوش مصنوعی در تمام این مراحل به کسب و کارها کمک می‌رساند. اگر سیستم شرکت شما هنوز با هوش مصنوعی ادغام نشده است، این احتمال وجود دارد که در آینده از رقبای خود عقب بمانید. در ادامه به تاثیر هوش مصنوعی بر آینده کسب و کارها خواهیم پرداخت.

هوش مصنوعی در کسب وکار آینده

خودکار کردن کسب و کار

سازمان‌ها باید روزانه صدها کار را انجام دهند. هوش مصنوعی به کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا عملیات معمول خود را خودکار کرده و از نیروی انسانی برای کارهای مهم‌تر کمک بگیرند. این موضوع بیشتر در بخش ارتباط با مشتریان اهمیت دارد. به جای پاسخ‌دهی دستی به هر سؤال مشتری، کارمندان شما می‌توانند از ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کرده و خود بر روی موارد پشتیبانی پیچیده و کارهای مرتبط با بازاریابی تمرکز کنند. علاوه بر آن هوش مصنوعی می‌تواند خطاهای انسانی را به حداقل رسانده و دقت در پاسخ گویی را افزایش دهد.

تصمیم گیری آگاهانه

اغلب اوقات تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده‌ها برای نیروی انسانی دشوار است اما برای هوش مصنوعی، این فرآیند زمان کمی نیاز دارد. با کمک هوش مصنوعی و ML، کسب و کارها می‌توانند حجم عظیمی از داده‌ها را در کمترین زمان ممکن تجزیه و تحلیل کنند. این فناوری‌های پیشرفته داده‌ها را بررسی کرده، نتایج آینده را پیش‌بینی می‌کنند و برنامه مناسب برای پیاده سازی آن‌ها را پیشنهاد می‌دهند. کارکنان از داده‌های تجزیه و تحلیل شده برای حل مسائل و تصمیم گیری در مورد حرکت بعدی خود با توجه به اهداف و ماموریت شرکت استفاده می‌کنند. از آنجایی که هوش مصنوعی دقیق‌تر و سریع‌تر از انسان است، می‌تواند در زمان و هزینه صرفه‌جویی کند.

افزایش بهره وری

با خودکار شدن عملیات و وظایف روزانه، هوش مصنوعی به کسب و کارها کمک می‌کند تا بهره وری را از طرق مختلف افزایش دهند. در واقع هوش مصنوعی زمانی که کارکنان برای انجام یک کار صرف می‌کنند را کاهش می‌دهد. در نتیجه در زمان کمتری به دستاوردهای بیشتری دست پیدا کرده و بهره وری کلی شرکت افزایش می‌یابد. بدیهی است که هوش مصنوعی و ML در سال‌های آینده کاربرد بیشتری در کسب و کارها خواهند داشت.

استخدام

فرآیند معمولی استخدام در بسیاری از شرکت‌ها شامل ارسال آگهی کار، بررسی رزومه و انجام مصاحبه است اما با کمک هوش مصنوعی می‌توان این فرآیند را راحت‌تر کرد. هوش مصنوعی می‌تواند نامزدهای یک شغل را بررسی کرده و غربالگری کلی انجام دهد. هوش مصنوعی از داوطلبان سؤالاتی در مورد مهارت‌ها و تجربیاتشان پرسیده و به مدیر منابع انسانی اجازه می‌دهد تا در زمان کوتاهی، پاسخ‌های مصاحبه را از مجموعه بزرگتری از متقاضیان دریافت کند. کسب‌ و کارها مناسب‌ترین متقاضیان را سریع‌تر پیدا کرده و سرعت استخدام را بالا می‌برند.

 هوش مصنوعی

پیروی از رویکرد مشتری محور

طبق اطلاعات منتشر شده از موسسه Qualtrics XM در سال 2021، برای بیش از 60 درصد از مصرف کنندگان، این موضوع اهمیت دارد که کسب و کار به مشتریان خود اهمیت دهد. در صورتی که رفتار و پشتیبانی خوبی دریافت نکنند، ترجیح می‌دهند خرید خود را از برند دیگری انجام دهند. هوش مصنوعی می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا نیازها و خواسته‌های مشتریان خود را بررسی کرده و موارد قابل اجرا را در نظر بگیرد.

به طور مثال فرض کنید شما یک سرویس پخش موسیقی هستید. با ادغام الگوریتم‌های هوش مصنوعی در برنامه، می‌توانید به کاربران خود اجازه دهید لیست‌های پخش شخصی سازی شده ایجاد نمایند. وقتی کاربران برنامه شما را باز می‌کنند، هوش مصنوعی می‌تواند ژانر و خواننده‌های مورد علاقه‌شان را شناسایی کرده و بر اساس آن آهنگ‌هایی را پیشنهاد کند.

سخن پایانی

هوش مصنوعی به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا به مخاطبان بیشتری دست یافته و روابط بلندمدت با مشتری برقرار کنند. این موضوع به نوبه خود باعث کسب وفاداری مشتری شده و نتیجه آن افزایش درامد برای شرکت است. با گذشت زمان هوش مصنوعی پیچیده‌تر و قدرتمندتر می‌شود، بنابراین وقت آن است که سیستم‌های قدیمی خود را کنار گذاشته و هوش مصنوعی را در کسب و کار خود به کار بگیرید. به یاد داشته باشید مانند سایر فناوری‌ها، هوش مصنوعی نمی‌تواند به تنهایی باعث کسب در آمد بیشتر شود. برای مقابله با تمام چالش‌ها، رهبران و مدیران باید یک نقشه راه ایجاد کنند تا بفهمند چگونه هوش مصنوعی به کسب و کار آن‌ها کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *